Trengo

4,1 (24)
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Bandeja de entrada colaborativa para todos los canales de comunicación.

Calificación general

4,1 /5
(24)
Relación calidad-precio
4,0/5
Funcionalidades
4,0/5
Facilidad de uso
4,1/5
Asistencia al cliente
4,0/5

79%
de los usuarios recomienda esta aplicación
Ordenar por

24 opiniones

Frits
Frits
Calificación general
  • Sector: Automoción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Very nice messaging app

Revisado el 27/1/2020

Our clients are helped through various channels, served by Trengo

Our clients are helped through various channels, served by Trengo

Puntos a favor

Useful messaging platform for all channels: Whatsapp, Facebook, SMS, Website chat, Telegram.

Desventajas

They changed their pricing plan, with a half year for existing customers.

Christ
Calificación general
  • Sector: Comercio mayorista
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Useful tool in organisations

Revisado el 21/4/2020

Good, good support.

Good, good support.

Puntos a favor

Integration of several communication channels

Desventajas

Some useful utilities which you are used to in Outlook are not available in Trengo. But the advantages of Trengo compensate the lack of these utilities.
Some proposals (with a big advantage for us and the use of Trengo) for a small amendment are not honoured yet

Alternativas consideradas

Microsoft 365

Razones para cambiar a Trengo

The integration of communication channels and use within a team.
Jeffrey
Jeffrey
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 3.0 /10

Higher price for fewer features

Revisado el 1/5/2024

We started out strong, but in recent months, prices have increased and critical features have been...

We started out strong, but in recent months, prices have increased and critical features have been phased out. Initially, we recommended Trengo to our customers; however, we ceased doing so after several reported negative experiences and many expressed concerns about the high costs. Consequently, we have decided to switch to Helpwise.io. I am disappointed by the inability to export my data, except through a complicated process involving the API; this feels somewhat like being held hostage.

Puntos a favor

Ticket management, the interface, the integration of internal chat and ticket management (this has since been retired though), integration of different channels.

Desventajas

Constant price increases, retiring critical features, the app (especially on iPad) isn’t very good, slow support, spam ending up in our mailbox, and we experienced email delivery issues.

Tim
Calificación general
  • Sector: Automoción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great feature richt and easy to use software that saves time

Revisado el 22/4/2020

Trengo saves us time, brings us closer to our customer and shortens response times.

Trengo saves us time, brings us closer to our customer and shortens response times.

Puntos a favor

Everthing in one place with an interface that works like a charm and looks good too.

Desventajas

Sometimes it is difficult to see the history of closed tickets that are opened again by a customer.

Lars
Calificación general
  • Sector: Servicios para instalaciones
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Its a great tool that saves me a lot of time!

Revisado el 13/1/2020

Puntos a favor

Customers can easily find their answer in the helpcenter (with frequently asked questions) or in a conversation with the Flowbot (chatbot). The remaining quistions are simply answered by Quick reply’s (insertable answers). With this ticketsystem I keep an overview of the new, picked up and closed tickets and i have all customer service questions (that come in by Facebook, Instagram, Whatsapp, email and websitechat) clearly arranged in one place.

Desventajas

I have been using this product for more than 3 years. In the beginning there were a number of things that could be optimized, but now I could not name a point for improvement so quickly. The company is growing fast and is constantly developing, which means that more additional functionalities are created that make customer service easier

Giacomo
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Multiple sudden changes of price, very unstable (more than doubled)

Revisado el 9/4/2024

Answering customers is not bad but anything related to customer support is slow and low quality....

Answering customers is not bad but anything related to customer support is slow and low quality. The sudden surge in prices forces me to move all my data and system to another platform. This is very frustrating, and for this reason I highly recommend anyone to stay away from this company (they will forcefully upsell/upgrade you).

Puntos a favor

Modern-looking, fairly easy to implement.

Desventajas

Customer support is slow and inneficient.
Pricing is extremely unstable. Several bumps over the months and sudden changes in pricing structure that penalize smaller companies.
My monthly price has doubled, and conversions are now capped (so I'll have to pay more if I get more support requests).
No legacy plans, you are forced to upgrade. This will happen again in the future, no doubt.

Carien
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Very good

Revisado el 21/4/2020

We made the flow for our customer service work. After a try out and getting used to the system for...

We made the flow for our customer service work. After a try out and getting used to the system for everyone involved, we think it is one of the best choices we have made this past year for our company. It works fast, efficient, customers are happy and it is easy to switch from one user to another so no customer needs to wait long for an answer.
The Dutch customer service is excellent, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] team is working very hard to give their customers a good experience. Everybody is friendly and we receive answers very quickly. If we have a problem which they cannot solve immediately, they always let us know they cannot solve it right away. That way we are not left in the dark like so many companies do. Hooray for [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and her team!

Puntos a favor

Trengo made our company work more efficient. Our customer service is now able to reply to our customers who come from different channels, it saves time and money.

Desventajas

The way we had to change the e-mail addresss from a weird code into a proper "sender" address.

Theo
Calificación general
  • Sector: Recursos Humanos
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Super communicationtool for the support-team

Revisado el 28/1/2020

Puntos a favor

Easy to use tool to combine all communication channels you have. This way our support-team has one place to answer the question from our clients (from mail to chat, all in one place).
Other pro; Trengo is building rapidly new features. We are now integrating the chatbot for even better communication with our user.

Desventajas

For the way we use it, it is super! In the future it would be usefull the get even more insights and more smarter marketing automations based on insights. But the way we use it now it is super!

Laurien
Calificación general
  • Sector: Producción de alimentos
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

A nice program

Revisado el 21/4/2020

A really nice and user friendly program. I like the layout and how this is working. Improvements...

A really nice and user friendly program. I like the layout and how this is working. Improvements are mainly on having history.

Puntos a favor

I really like that you can open it anywhere, which makes it really easy to combine the chat function with other activities.

Desventajas

For me, it was quite difficult that there is no history of a conversation with a customer. Sometimes a customer came back and he had to explain his whole story all over again. Maybe a function to save conversations would be nice.

Respuesta de Trengo

Hi Lauren,

Thank you for your review and valuable feedback!

It is possible to see the historical conversations with the customer in the sidebar under "contact moments" ("contactmomenten" in dutch).

If you have more questions or feedback for our product, do not hesitate to reach out.

Best,
Luuk

Zoë
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Pretty good

Revisado el 21/4/2020

We use this to communicate directly with our consumers and it works well doing this.

We use this to communicate directly with our consumers and it works well doing this.

Puntos a favor

Does the work pretty well and is easy to use.

Desventajas

Sometimes the overview is not very clear

Floortje
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Werkt super voor onze customer care afdeling!

Revisado el 21/4/2020

We zijn als organisatie heel erg tevreden over het gebruik van Trengo en de communicatie met het...

We zijn als organisatie heel erg tevreden over het gebruik van Trengo en de communicatie met het support en IT team van Trengo. Het is heel makkelijk om je wensen door te geven en we hebben het gevoel dat er naar ons, als gebruiker, wordt geluisterd.

Puntos a favor

Als customer care manager heb ik, sinds de start van het gebruik van Trengo, een veel beter inzicht in alle conversaties tussen mijn collega's en de consument. De verschillende teams (meertalig) kunnen ook makkelijk met elkaar communiceren.

Desventajas

We verkopen als webshop een deel via Amazon en die koppeling werkt soms niet helemaal optimaal, maar gelukkig is het makkelijk en snel communiceren met het support team van Trengo en denken zij graag mee om tot een oplossing te komen.

Thijs
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

choose elsewhere

Revisado el 15/5/2024

Verschrikkelijke ervaring met Trengo. De software zit vol fouten en er is geen klantenservice die...

Verschrikkelijke ervaring met Trengo. De software zit vol fouten en er is geen klantenservice die je helpt. Problemen blijven zich opstappelen en als klap op de vuurpijl worden extreem prijzen verhoogd.

Puntos a favor

In de basis lijkt de software logisch opgebouwd. Het functioneert alleen niet.

Desventajas

Een klantenservicetool met zelf de slechte klantenservice ooit!
De software zit vol fouten waardoor we bijv. de factuurgegevens van een ander bedrijf in ons account hadden, we bij ieder ticket een foutmelding kregen die we moesten wegklikken en na het aanzetten van een voicemail i.v.m. pasen zijn we weken onbereikbaar geweest omdat de setting niet meer te wijzigen was. De klantenservice is letterlijk onbereikbaar en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd met chatbots en automatische reacties in verschillende talen notabene.

No customer support
Bad code, many errors and no way to fix it

Stijn
Calificación general
  • Sector: Música
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 4.0 /10

Slechte klantenservice en slecht werkende telefoon systeem

Revisado el 5/10/2022

Het gebruiken van de optie voice werkt nauwelijks tot niet. De software had ervoor moeten zorgen...

Het gebruiken van de optie voice werkt nauwelijks tot niet. De software had ervoor moeten zorgen dat onze customer support makkelijker werd en beter voor de klant, maar het word er tot nu toe alleen meer gestrest door.

Wij gebruiken de telefoon service "voice" en die werkt bijna niet en hierdoor hebben wij al vele klanten telefonisch niet kunnen helpen. Ik had niet veel verwacht van de software die ze ervoor aanboden, maar het zou wel moeten werken.

Ook hun support is zeer omslachtig en niet eens Nederlands. Ik word 4x gevraagd om dezelfde gegevens toe te sturen naar het support team. Ik snap niet waarom ze dat bijvoorbeeld niet kunnen terugvinden in hun eigen gemaakte systeem.

Puntos a favor

Makkelijk tickets delen met collega's en toewijzen.

Desventajas

Het gebruiken van de optie voice werkt nauwelijks tot niet. De software had moeten lijden dat onze customer support makkelijker werd, maar het word er tot nu toe alleen meer gestrest door.

Alternativas consideradas

Zendesk Suite

Razones para cambiar a Trengo

Voor een bedrijf die klantenservice hulpmiddelen verkoopt moeten ze zelf nog aan het werk met hun eigen klantenservice. Omdat Trengo een Nederlands bedrijf is. Ik hoopte op ook Nederlands support. Ook hadden ze een overzichtelijkere software met meerdere functies.
Mariëlle
Calificación general
  • Sector: Fabricación de productos eléctricos/electrónicos
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Handige software en compleet pakket

Revisado el 21/4/2020

Via zowel chat als telefoon kunnen we onze klanten snel en goed advies geven!

Via zowel chat als telefoon kunnen we onze klanten snel en goed advies geven!

Puntos a favor

Veel mogelijkheden om service te verlenen aan klanten, ook online te gebruiken.

Desventajas

In het begin wat problemen gehad met de integratie van Trengo omdat dit toen ook nog een vrij nieuwe software was, gelukkig is dit nu goed opgelost.
Betreft telefonisch contact zou het handig zijn dat mensen die in de wacht staan te horen kunnen krijgen hoelang ze nog moet wachten / hoeveel mensen er nog voor hen zijn. Nu wordt er soms opgehangen omdat het te lang duurt.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Trengo

Revisado el 21/4/2020

Puntos a favor

Integration with Whatsapp for business, online help center feature and last but not least the chat.

Desventajas

Minimum of 4 seats for using Whatsapp feature.

Jacco
Jacco
Calificación general
  • Sector: Organización de eventos
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great program

Revisado el 21/4/2020

Puntos a favor

I am very impressed by the speed they add new features / channels. We use it for support for our website and our clients are very impressed by the options we offer for them to contact us.

Desventajas

I would say the mobile app could use some updates to make it faster. But it still works great - just could be faster!

Lena
Calificación general
  • Sector: Energías renovables y medio ambiente
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Fijn programma met veel mogelijkheden

Revisado el 13/11/2023

Fijne partij die altijd klaar staat om je te helpen. Vriendelijke support medewerkers denken goed...

Fijne partij die altijd klaar staat om je te helpen. Vriendelijke support medewerkers denken goed mee voor een gepaste oplossing

Puntos a favor

Fijn programma waar alles onder een dak zit. Van chat tot mail. Trengo biedt de mogelijkheid om klanten zo snel en goed mogelijk te helpen.

Desventajas

Het is een one size fits all programma. Hierdoor ben je beperkt in je mogelijkheden.

Martijn
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great company, great product!

Revisado el 28/1/2020

I like the company and it's staff, very smart people with a sense of humor, great to work with!

I like the company and it's staff, very smart people with a sense of humor, great to work with!

Puntos a favor

Easy to use, self explanatory, helps our customer service to scale

Desventajas

Sometimes you need middel man, for instance with Whatsapp, this delays implementation

Jacco
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Very stable tool that we are using to be available for our clients via chat and whatsapp.

Revisado el 21/4/2020

Puntos a favor

Easy to set-up / implement and the tool allows us to interact with our customers better. Trengo is easy to work with as a user, there is an online version and also a desktop app. Also provides statistics and enough ways for us to customize it to our needs.

Desventajas

We did try to also use it for our info@ mailbox but came to the conclusion it is not a great replacement for a dedicated email tool like Outlook when you are using that at the same time.

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Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great Software!

Revisado el 10/12/2019

We use Trengo to contact all of our customers through various channels, such as e-mail, facebook,...

We use Trengo to contact all of our customers through various channels, such as e-mail, facebook, whatsapp and chatbot.

Puntos a favor

We use it everyday for contact with our customers. Trengo makes this very easy for us.

Desventajas

It took us a little while to find a workflow, but now that we got one, it works great!

bram
Calificación general
  • Sector: Automoción
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Trengo Review Van Mossel

Revisado el 17/12/2019

Puntos a favor

Intergration with channels like Whatsapp, facebook etc

Desventajas

There are no thinks i like least about this software?

Hartger
Calificación general
  • Sector: Comercio mayorista
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 4.0 /10

Lijkt goed, is niet altijd intuitief. Slechte support desk

Revisado el 7/11/2022

Makkelijke implementatie. Lastige support.

Makkelijke implementatie. Lastige support.

Puntos a favor

Super makkelijk te implementeren. Veel kanalen.

Desventajas

Email is omslachtig, koppelingen van emails in threads niet altijd intuitief. Koppelen en verwijderen niet altijd slim.

Maurice
Calificación general
  • Sector: Automoción
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Trengo review

Revisado el 22/4/2020

It works good, but not all my customers like it

It works good, but not all my customers like it

Puntos a favor

The option that you can send a message instead of making a lot of phonecalls

Desventajas

That there is no option that you can send directly to whatsapp

Respuesta de Trengo

Hi Maurice,

Thank you for your review.

Unfortunately, WhatsApp does not allow to initiate conversations with customers with a random message. When possible this would enable people to misuse Whatsapp and send bulk messages to consumers.

It is possible to send pre-defined template messages (approved by WhatsApp) after an official opt-in by the customer or after the 24-hour window.

If you have any more questions or like to set up the template messages, do not hesitate to contact us at team@trengo.com.

Best,
Luuk

Shelly
Calificación general
  • Sector: Servicios para instalaciones
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Fijn in gebruik

Revisado el 22/4/2020

Software is makkelijk om in gebruik te nemen. Erg fijn dat je uit 1 inbox werkt en daarnaast ook...

Software is makkelijk om in gebruik te nemen. Erg fijn dat je uit 1 inbox werkt en daarnaast ook kan monitoren of berichten worden opgepakt.

Puntos a favor

Fijn om uit 1 inbox te werken. Makkelijk in gebruik.

Desventajas

Op dit moment heb ik nog geen nadelen ondervonden.