Opiniones de NinjaOne

Calificación general
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Tiempo usado
241 opiniones
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Da una gran experiencia.
Revisado el 10/8/2023
Puntos a favor
Tiene buenas herramientas, informes, tareas y comandos.
Desventajas
Siendo sincero no veo nada de malo en esta plataforma.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Es de mucha ayuda
Revisado el 18/7/2023
Puntos a favor
Este aplicativo es de gran ayuda para brindar soporte IT remoto es intuitivo.
Desventajas
Puede tornarce algo lento cuando no se tiene buen internet.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
buena.
Revisado el 3/8/2023
Puntos a favor
Me parecion un aplicativo muy util en cualto a la asistencia remota, es facil de utilizar y su interfas es agradable a la vista.
Desventajas
podria decirce que por el momento no he encontrado nada de malo en este aplicativo.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
La solución más completa para MSPs
Revisado el 31/10/2022
Gracias a NinjaOne hemos podido ofrecer una completa solución de monitorización para nuestros...
Gracias a NinjaOne hemos podido ofrecer una completa solución de monitorización para nuestros clientes por un coste razonable y permitiéndonos crecer en este ámbito de desarrollo, junto con una compañía como NinjaOne, que ofrece estabilidad, garantías y un excelente soporte técnico y comercial.
Puntos a favor
Facilidad de uso y de implementacion. Muchísimas características para monitorización. Ejecución de scripts remotos. Herramientas de control remoto integradas. Sistema de línea de comandos remota. Integración con multitud de herramientas de terceros. Solución propia de backup. Solución propia de gestión de documentación. Solución propia de sistema de ticketing. Soporte técnico y comercial excelente del fabricante.
Desventajas
Si tuviese que decir algo, aunque no impacta en el buen funcionamiento del producto, sería que echo de menos la posiblidad de una mayor personalización del dashboard.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Rapido y Eficiente como un Ninja
Revisado el 27/12/2022
Puntos a favor
es un aplicativo muy util en muchoscaso, ya que sus herramientas son completas e intuitivas.
Desventajas
Puede llegar el caso que el equipo no compla con las caracteristicas o se ponga lento en una que otra ocacion.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Mejor software de monitoring para MSP
Revisado el 3/11/2020
En general la experiencia con NinjaRMM es muy buena, y hay que destacar que siempre están implementa...
En general la experiencia con NinjaRMM es muy buena, y hay que destacar que siempre están implementando mejoras en el sistemas que desde hace unos meses ha ido mejorando mucho.
Puntos a favor
- Fácil implementación
- Posibilidad de implementar & customizar alertas (servicios, procesos, event viewer,etc(...))
- Compatibilidad con Mac*
- Integración de antivirus (Bitdefender o Webroot) desde NinjaRMM
- Posibilidad de control remoto de equipos/servidores (Windows/Mac)
Desventajas
- No puedes personalizar el dashboard principal
- Poca integración con SNMP v3 para monitorización avanzada
- Pocas opciones de automatización para Mac (Instalación/Updates) o gestión de equipos Mac
- Poca integración con Linux
- No desarrollada la parte de integración con Hyper-V como sistema de virtualización (VMware, si)
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Gran producto de monitorización y gestión todo en uno
Revisado el 29/11/2021
Puntos a favor
Centralizar las alertas
La posibilidad de afinar qué se quiere monitorizar y cada cuánto tiempo
Generar nuestras propias alertas
Variedad de checks
Facilidad de despliegue
Organización jerárquica de los recursos monitorizados
El equipo de soporte y acompañamiento
Desventajas
Para nuestros casos de uso consideramos que la herramienta cumple con las expectativas
- Sector: Construcción
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado Mensualmente durante 1-5 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Programa que simplifica bastante la forma de trabajo
Revisado el 4/3/2023
De momento la experiencia es muy positiva.
De momento la experiencia es muy positiva.
Puntos a favor
Fácil de utilizar e implementar, con bastantes herramientas de control.
Desventajas
Destacaría la falta de personalización del dashboard.

- Sector: Servicios para el consumidor
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Excellent remote IT management and monitoring platform
Revisado el 11/2/2024
Puntos a favor
One of the most complete solutions on the market, with excellent functionality and easy to use. Very easy for Device Management, Remote Support, IT Security. Excellent for improving the efficiency of the IT team and reducing costs.
Desventajas
It was difficult to start using because there was no price transparency, that is, they could very well make prices available without having to contact the company.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Configure, Deploy & Enjoy
Revisado el 7/8/2024
Great support, no guerrilla sales (yet ;)) hands-on technical sessions to adopt the product, and...
Great support, no guerrilla sales (yet ;)) hands-on technical sessions to adopt the product, and easy to use RMM tooling to get the best out of your servers and endpoints.
Puntos a favor
In every piece of the software, you sense that this has been built by MSP'ers for MSP'ers, the hardest part for an MSP company like us is to maintain your policies over different customers, that's where Ninja fits for us like a glove, also very impressed with the built-in Back-up, documentation and ticket solution!
Desventajas
For us, the Bitdefender Gravity zone is needed for some customers that dont have EDR yet, for us, this integration is working fine but we are not so amazingly impressed by Bitdefender itself, for us Bitdefender still feels like a tool where you have a zillion options instead of having a 'out of the box' perfect solution.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 5.0 /10
It wasn't bad, but users bounced off it for interface reasons and support issues so we left
Revisado el 6/9/2023
Overall it was ok. The software seemed like it was on its way, but the amount it cost had me...
Overall it was ok. The software seemed like it was on its way, but the amount it cost had me feeling like we were paying to be beta testers
Puntos a favor
Cleanliness of design was nice. Actively developed
Desventajas
Things that were not present were described as forthcoming, but no roadmap at the time.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
NinjaOne is the NumberOne RMM for MSPs
Revisado el 10/4/2024
Outstanding. I love NinjaOne and couldn't do my job efficiently without it.
Outstanding. I love NinjaOne and couldn't do my job efficiently without it.
Puntos a favor
Ease of use, ease of deployment, the GUI is simple yet gives you everything you need at a glance, simple patching functionality and asset organisation. NinjaOne is incredible.
Desventajas
I honestly can't of any shortcomings of NinjaOne. It's an incredible product and must have for any MSP.
- Sector: Hospital y atención sanitaria
- Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
NinjaOne Has Been a Reliable and Easy to Use Solution
Revisado el 1/5/2024
Puntos a favor
The capabilities of NinjaOne are excellent.
NinjaOne makes work easier for us.
Desventajas
I do not have dislikes for NinjaOne.
NinjaOne is superb.
- Sector: Investigación
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
NinjaOne Usage
Revisado el 18/9/2024
NinjaOne has been great tool for us to use. Especially, it works seamlessly when we remote control...
NinjaOne has been great tool for us to use. Especially, it works seamlessly when we remote control the devices.
Puntos a favor
Easy to use and automation of tasks. It's been great to use this product.
Desventajas
Format of the devices dashboard. It needs a bit of upgrade as the software doesn't integrate very well with Lenovo laptops.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
NinjaOne - NumberOne!
Revisado el 6/10/2023
Ninja is one of if not the best platform I use daily. Of the 20-odd platforms and tools I regularly...
Ninja is one of if not the best platform I use daily. Of the 20-odd platforms and tools I regularly use, Ninja is the most user-friendly, robust, dynamic and comprehensive. If you're in the market for an RMM - Go with NinjaOne.
Puntos a favor
Ninja RMM is so simply and straight forward to use, however is jam-packed with vital features any serious MSP utilises. I live in Ninja and would be hard-pressed to find a better tool to replace it.
Desventajas
The only issue I have come across is that I had a little bit of trouble changing the display mode. Such a minor, almost non-issue, that is how great this RMM is.
- Sector: Electrónica de consumo
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
NinjaOne helps me keep track of my tasks and stay on top of deadlines easily.
Revisado el 9/8/2024
Puntos a favor
The interface is user-friendly and the automation features save me time.
Desventajas
I wish there were more customization options for task organization and labeling.
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 6.0 /10
Good With Caveats
Revisado el 22/11/2024
Puntos a favor
Relatively expensive, especially for a small team. This seems to kind of conflict with the actual use case of ninja one, for small to medium teams. That being said, setting up management devices is extremely straight forward and saved a lot of time.
Desventajas
It is good at what it is good at, advanced features for automation and analytics is really difficult to properly accomplish. The learning curve is exponential, starting out simple.
- Sector: Propiedad inmobiliaria
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Lewis M Ninja review
Revisado el 11/7/2024
Puntos a favor
I love the features, specifically the fact that you can do ad hoc connections and users do not need to be on the domain.
Desventajas
Setting up was difficult, also difficult to remove and reinstall.

- Sector: Administración educativa
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Great RMM with additional capabilities continuously added - Great price!
Revisado el 28/4/2023
Puntos a favor
It's extremely easy to implement. Lots of built-in tools not included with other providers on the market.
Desventajas
Nothing - usually there is something, but I have no cons.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Amazing RMM Dashboard, Very simple, easy to use & deploy, great alerting and does it all!
Revisado el 24/9/2020
NinjaRMM is fantastic, our engineers productivity have increased. Our SLA's are being met faster,...
NinjaRMM is fantastic, our engineers productivity have increased. Our SLA's are being met faster, Ninja just lets me and my colleagues get on with our job, providing all the information, monitoring and tools we need without it being cluttered or too in your face.
Puntos a favor
For me as a 3rd Line Engineer and someone who oversees the Desks and manages Engineers, Ninja just gives us all the tools and enables us to do our job so much more quicker and easily compared to predecessing RMM tools. The Dashboard first of all is very clear and informative and very easy and simple to use. It is not cluttered and displays all your relevant alerts exactly where they need to be. The integration process was also very simple, its literally one click of a button of installing an agent. If you use RMM, then its simple to automate and deploy this as of apposed to other RMM tools which are clunky, stop responding and break so often!
Desventajas
There are a few bits and bobs missing from Ninja, for example TeamViewer automatic integration and deployment on MAC(s) but after discussion with my great Account Manager he pushed this forward to Development, as he always does with anything that I think would be great to be added to Ninja. Its fantastic as pretty much at all opportunities my requested features I have seen been added so they are very responsive and do listen to Administrator needs.
- Sector: Seguridad informática y de redes
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Software per MSP
Revisado el 28/5/2022
It has greatly simplified the work of technicians. It has improved all prevention work and...
It has greatly simplified the work of technicians. It has improved all prevention work and especially the ability to handle multiple devices at once.
Puntos a favor
What is interesting is the ability to automate so many repetitive and tedious functions for an IT person. Centrally manage patches of windows and third-party software.
Desventajas
The thing that perhaps needs improvement is that when running tasks at set times there is no option to have an email arrive with the outcome of the task.
Alternativas consideradas
SolarWinds Service DeskRazones para elegir NinjaOne
Because Ninjaone in my opinion handled the update patch better. Furthermore, the price includes a ticketing systemRazones para cambiar a NinjaOne
Price, simplicity, functionality and product offer
- Sector: Contabilidad
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Best-in-class RMM for internal IT Departments
Revisado el 22/11/2022
Overall NinjaOne has allowed us, via automation, to turn our internal IT Department with very...
Overall NinjaOne has allowed us, via automation, to turn our internal IT Department with very limited staff into an army. IT now has an insight into all assets, networks, and activities allowing us to become extremely proactive. Integrated ticketing and Documentation modules allow us to utilize NinjaOne as a nearly one-stop hub for all things IT (we still utilize a separate Remote Access vendor for enhanced features only they offer).
Puntos a favor
After reviewing a host of RMM vendors we decided on NinjaOne for affordability, features, integrations, and support. What we like most is the feature set that revolves around automation. The dashboards, alerting and other features are intuitive and extremely effective. We now utilize the Ticketing module along with Documentation which alleviated two third-party vendors for us.
Desventajas
Not much to report here. There are the occasional service disruptions to regional instances (ex. US, CA, EU, etc.) however we have not suffered any lengthy outages (typical growing pains).
Alternativas consideradas
N-centralRazones para cambiar a NinjaOne
We chose NinjaOne over the competition due to its reliability, customization, affordability, integrations, and premier-level rapid support.- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
The Best RMM pour IT
Revisado el 8/11/2022
have up-to-date computer equipment, management of PC windows updatesnotification in case of PC...
have up-to-date computer equipment, management of PC windows updatesnotification in case of PC problems, automation of tasks (bitlocker, disk cleaning)
Puntos a favor
Time saving, transparency towards the customer, ease of management of a computer park, proactivity
Desventajas
Integration with MalwaresBytes EDRPossibility to save Office 365view hp pc warrantiesView computer's network drives
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Best RMM so far
Revisado el 13/8/2024
Puntos a favor
Quickdeployment, easy to use, quick response on support questions, good boarding policy
Desventajas
Pricing not direct available only via accountmanager
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la opinión
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
All in ONE
Revisado el 5/12/2023
So far my experience with Ninja is extraordinarily positive. The support service is quick and fast,...
So far my experience with Ninja is extraordinarily positive. The support service is quick and fast, and none of my customers have complained about the software.
Puntos a favor
Our company was looking for an RMM that could centralize our customers' requests. Such as, Patch Management, access control, remote support, device inventory, device status check, software distrubution and many other functions. Here Ninja brings all these together in one easy and intuitive cloud console, protected by an MFA and easy to understand for our customers as well.
Desventajas
Like all "management" there are still things to be improved. Of all the most urgent one, is the ability to prohibit admins from full access to a device's disk. The other issue is integration with third-party devices for analysis and management such as QNAP. The good thing is that there is the possibility of requesting new features through a form.