NinjaOne

4,8 (241)
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La Solución de Operaciones Informáticas Unificadas Más Fácil de Usar

Calificación general

4,8 /5
(241)
Relación calidad-precio
4,6/5
Funcionalidades
4,5/5
Facilidad de uso
4,7/5
Asistencia al cliente
4,7/5

98%
de los usuarios recomienda esta aplicación
Ordenar por

241 opiniones

Oscar
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Da una gran experiencia.

Revisado el 10/8/2023

Puntos a favor

Tiene buenas herramientas, informes, tareas y comandos.

Desventajas

Siendo sincero no veo nada de malo en esta plataforma.

Angie
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Es de mucha ayuda

Revisado el 18/7/2023

Puntos a favor

Este aplicativo es de gran ayuda para brindar soporte IT remoto es intuitivo.

Desventajas

Puede tornarce algo lento cuando no se tiene buen internet.

Sebastian
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

buena.

Revisado el 3/8/2023

Puntos a favor

Me parecion un aplicativo muy util en cualto a la asistencia remota, es facil de utilizar y su interfas es agradable a la vista.

Desventajas

podria decirce que por el momento no he encontrado nada de malo en este aplicativo.

Roberto
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

La solución más completa para MSPs

Revisado el 31/10/2022

Gracias a NinjaOne hemos podido ofrecer una completa solución de monitorización para nuestros...

Gracias a NinjaOne hemos podido ofrecer una completa solución de monitorización para nuestros clientes por un coste razonable y permitiéndonos crecer en este ámbito de desarrollo, junto con una compañía como NinjaOne, que ofrece estabilidad, garantías y un excelente soporte técnico y comercial.

Puntos a favor

Facilidad de uso y de implementacion. Muchísimas características para monitorización. Ejecución de scripts remotos. Herramientas de control remoto integradas. Sistema de línea de comandos remota. Integración con multitud de herramientas de terceros. Solución propia de backup. Solución propia de gestión de documentación. Solución propia de sistema de ticketing. Soporte técnico y comercial excelente del fabricante.

Desventajas

Si tuviese que decir algo, aunque no impacta en el buen funcionamiento del producto, sería que echo de menos la posiblidad de una mayor personalización del dashboard.

Brayan
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Rapido y Eficiente como un Ninja

Revisado el 27/12/2022

Puntos a favor

es un aplicativo muy util en muchoscaso, ya que sus herramientas son completas e intuitivas.

Desventajas

Puede llegar el caso que el equipo no compla con las caracteristicas o se ponga lento en una que otra ocacion.

Jonatan
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Mejor software de monitoring para MSP

Revisado el 3/11/2020

En general la experiencia con NinjaRMM es muy buena, y hay que destacar que siempre están implementa...

En general la experiencia con NinjaRMM es muy buena, y hay que destacar que siempre están implementando mejoras en el sistemas que desde hace unos meses ha ido mejorando mucho.

Puntos a favor

- Fácil implementación
- Posibilidad de implementar & customizar alertas (servicios, procesos, event viewer,etc(...))
- Compatibilidad con Mac*
- Integración de antivirus (Bitdefender o Webroot) desde NinjaRMM
- Posibilidad de control remoto de equipos/servidores (Windows/Mac)

Desventajas

- No puedes personalizar el dashboard principal
- Poca integración con SNMP v3 para monitorización avanzada
- Pocas opciones de automatización para Mac (Instalación/Updates) o gestión de equipos Mac
- Poca integración con Linux
- No desarrollada la parte de integración con Hyper-V como sistema de virtualización (VMware, si)

Roberto
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Gran producto de monitorización y gestión todo en uno

Revisado el 29/11/2021

Puntos a favor

Centralizar las alertas
La posibilidad de afinar qué se quiere monitorizar y cada cuánto tiempo
Generar nuestras propias alertas
Variedad de checks
Facilidad de despliegue
Organización jerárquica de los recursos monitorizados
El equipo de soporte y acompañamiento

Desventajas

Para nuestros casos de uso consideramos que la herramienta cumple con las expectativas

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado Mensualmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Programa que simplifica bastante la forma de trabajo

Revisado el 4/3/2023

De momento la experiencia es muy positiva.

De momento la experiencia es muy positiva.

Puntos a favor

Fácil de utilizar e implementar, con bastantes herramientas de control.

Desventajas

Destacaría la falta de personalización del dashboard.

Divaldo
Divaldo
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Excellent remote IT management and monitoring platform

Revisado el 11/2/2024

Puntos a favor

One of the most complete solutions on the market, with excellent functionality and easy to use. Very easy for Device Management, Remote Support, IT Security. Excellent for improving the efficiency of the IT team and reducing costs.

Desventajas

It was difficult to start using because there was no price transparency, that is, they could very well make prices available without having to contact the company.

Gert-Jan
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Configure, Deploy & Enjoy

Revisado el 7/8/2024

Great support, no guerrilla sales (yet ;)) hands-on technical sessions to adopt the product, and...

Great support, no guerrilla sales (yet ;)) hands-on technical sessions to adopt the product, and easy to use RMM tooling to get the best out of your servers and endpoints.

Puntos a favor

In every piece of the software, you sense that this has been built by MSP'ers for MSP'ers, the hardest part for an MSP company like us is to maintain your policies over different customers, that's where Ninja fits for us like a glove, also very impressed with the built-in Back-up, documentation and ticket solution!

Desventajas

For us, the Bitdefender Gravity zone is needed for some customers that dont have EDR yet, for us, this integration is working fine but we are not so amazingly impressed by Bitdefender itself, for us Bitdefender still feels like a tool where you have a zillion options instead of having a 'out of the box' perfect solution.

Ivy
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

It wasn't bad, but users bounced off it for interface reasons and support issues so we left

Revisado el 6/9/2023

Overall it was ok. The software seemed like it was on its way, but the amount it cost had me...

Overall it was ok. The software seemed like it was on its way, but the amount it cost had me feeling like we were paying to be beta testers

Puntos a favor

Cleanliness of design was nice. Actively developed

Desventajas

Things that were not present were described as forthcoming, but no roadmap at the time.

Andrew
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

NinjaOne is the NumberOne RMM for MSPs

Revisado el 10/4/2024

Outstanding. I love NinjaOne and couldn't do my job efficiently without it.

Outstanding. I love NinjaOne and couldn't do my job efficiently without it.

Puntos a favor

Ease of use, ease of deployment, the GUI is simple yet gives you everything you need at a glance, simple patching functionality and asset organisation. NinjaOne is incredible.

Desventajas

I honestly can't of any shortcomings of NinjaOne. It's an incredible product and must have for any MSP.

Micheal
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

NinjaOne Has Been a Reliable and Easy to Use Solution

Revisado el 1/5/2024

Puntos a favor

The capabilities of NinjaOne are excellent.
NinjaOne makes work easier for us.

Desventajas

I do not have dislikes for NinjaOne.
NinjaOne is superb.

Nish
Calificación general
  • Sector: Investigación
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

NinjaOne Usage

Revisado el 18/9/2024

NinjaOne has been great tool for us to use. Especially, it works seamlessly when we remote control...

NinjaOne has been great tool for us to use. Especially, it works seamlessly when we remote control the devices.

Puntos a favor

Easy to use and automation of tasks. It's been great to use this product.

Desventajas

Format of the devices dashboard. It needs a bit of upgrade as the software doesn't integrate very well with Lenovo laptops.

Andrew
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

NinjaOne - NumberOne!

Revisado el 6/10/2023

Ninja is one of if not the best platform I use daily. Of the 20-odd platforms and tools I regularly...

Ninja is one of if not the best platform I use daily. Of the 20-odd platforms and tools I regularly use, Ninja is the most user-friendly, robust, dynamic and comprehensive. If you're in the market for an RMM - Go with NinjaOne.

Puntos a favor

Ninja RMM is so simply and straight forward to use, however is jam-packed with vital features any serious MSP utilises. I live in Ninja and would be hard-pressed to find a better tool to replace it.

Desventajas

The only issue I have come across is that I had a little bit of trouble changing the display mode. Such a minor, almost non-issue, that is how great this RMM is.

Ana
Calificación general
  • Sector: Electrónica de consumo
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

NinjaOne helps me keep track of my tasks and stay on top of deadlines easily.

Revisado el 9/8/2024

Puntos a favor

The interface is user-friendly and the automation features save me time.

Desventajas

I wish there were more customization options for task organization and labeling.

Aiden
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Good With Caveats

Revisado el 22/11/2024

Puntos a favor

Relatively expensive, especially for a small team. This seems to kind of conflict with the actual use case of ninja one, for small to medium teams. That being said, setting up management devices is extremely straight forward and saved a lot of time.

Desventajas

It is good at what it is good at, advanced features for automation and analytics is really difficult to properly accomplish. The learning curve is exponential, starting out simple.

Lewis
Calificación general
  • Sector: Propiedad inmobiliaria
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Lewis M Ninja review

Revisado el 11/7/2024

Puntos a favor

I love the features, specifically the fact that you can do ad hoc connections and users do not need to be on the domain.

Desventajas

Setting up was difficult, also difficult to remove and reinstall.

Jessica
Jessica
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great RMM with additional capabilities continuously added - Great price!

Revisado el 28/4/2023

Puntos a favor

It's extremely easy to implement. Lots of built-in tools not included with other providers on the market.

Desventajas

Nothing - usually there is something, but I have no cons.

Kamran
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Amazing RMM Dashboard, Very simple, easy to use & deploy, great alerting and does it all!

Revisado el 24/9/2020

NinjaRMM is fantastic, our engineers productivity have increased. Our SLA's are being met faster,...

NinjaRMM is fantastic, our engineers productivity have increased. Our SLA's are being met faster, Ninja just lets me and my colleagues get on with our job, providing all the information, monitoring and tools we need without it being cluttered or too in your face.

Puntos a favor

For me as a 3rd Line Engineer and someone who oversees the Desks and manages Engineers, Ninja just gives us all the tools and enables us to do our job so much more quicker and easily compared to predecessing RMM tools. The Dashboard first of all is very clear and informative and very easy and simple to use. It is not cluttered and displays all your relevant alerts exactly where they need to be. The integration process was also very simple, its literally one click of a button of installing an agent. If you use RMM, then its simple to automate and deploy this as of apposed to other RMM tools which are clunky, stop responding and break so often!

Desventajas

There are a few bits and bobs missing from Ninja, for example TeamViewer automatic integration and deployment on MAC(s) but after discussion with my great Account Manager he pushed this forward to Development, as he always does with anything that I think would be great to be added to Ninja. Its fantastic as pretty much at all opportunities my requested features I have seen been added so they are very responsive and do listen to Administrator needs.

Luca
Calificación general
  • Sector: Seguridad informática y de redes
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Software per MSP

Revisado el 28/5/2022

It has greatly simplified the work of technicians. It has improved all prevention work and...

It has greatly simplified the work of technicians. It has improved all prevention work and especially the ability to handle multiple devices at once.

Puntos a favor

What is interesting is the ability to automate so many repetitive and tedious functions for an IT person. Centrally manage patches of windows and third-party software.

Desventajas

The thing that perhaps needs improvement is that when running tasks at set times there is no option to have an email arrive with the outcome of the task.

Alternativas consideradas

SolarWinds Service Desk

Razones para elegir NinjaOne

Because Ninjaone in my opinion handled the update patch better. Furthermore, the price includes a ticketing system

Razones para cambiar a NinjaOne

Price, simplicity, functionality and product offer
Gil
Gil
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Best-in-class RMM for internal IT Departments

Revisado el 22/11/2022

Overall NinjaOne has allowed us, via automation, to turn our internal IT Department with very...

Overall NinjaOne has allowed us, via automation, to turn our internal IT Department with very limited staff into an army. IT now has an insight into all assets, networks, and activities allowing us to become extremely proactive. Integrated ticketing and Documentation modules allow us to utilize NinjaOne as a nearly one-stop hub for all things IT (we still utilize a separate Remote Access vendor for enhanced features only they offer).

Puntos a favor

After reviewing a host of RMM vendors we decided on NinjaOne for affordability, features, integrations, and support. What we like most is the feature set that revolves around automation. The dashboards, alerting and other features are intuitive and extremely effective. We now utilize the Ticketing module along with Documentation which alleviated two third-party vendors for us.

Desventajas

Not much to report here. There are the occasional service disruptions to regional instances (ex. US, CA, EU, etc.) however we have not suffered any lengthy outages (typical growing pains).

Alternativas consideradas

N-central

Razones para cambiar a NinjaOne

We chose NinjaOne over the competition due to its reliability, customization, affordability, integrations, and premier-level rapid support.
Anthony
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The Best RMM pour IT

Revisado el 8/11/2022

have up-to-date computer equipment, management of PC windows updatesnotification in case of PC...

have up-to-date computer equipment, management of PC windows updatesnotification in case of PC problems, automation of tasks (bitlocker, disk cleaning)

Puntos a favor

Time saving, transparency towards the customer, ease of management of a computer park, proactivity

Desventajas

Integration with MalwaresBytes EDRPossibility to save Office 365view hp pc warrantiesView computer's network drives

Erik
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Best RMM so far

Revisado el 13/8/2024

Puntos a favor

Quickdeployment, easy to use, quick response on support questions, good boarding policy

Desventajas

Pricing not direct available only via accountmanager

Alberto
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

All in ONE

Revisado el 5/12/2023

So far my experience with Ninja is extraordinarily positive. The support service is quick and fast,...

So far my experience with Ninja is extraordinarily positive. The support service is quick and fast, and none of my customers have complained about the software.

Puntos a favor

Our company was looking for an RMM that could centralize our customers' requests. Such as, Patch Management, access control, remote support, device inventory, device status check, software distrubution and many other functions. Here Ninja brings all these together in one easy and intuitive cloud console, protected by an MFA and easy to understand for our customers as well.

Desventajas

Like all "management" there are still things to be improved. Of all the most urgent one, is the ability to prohibit admins from full access to a device's disk. The other issue is integration with third-party devices for analysis and management such as QNAP. The good thing is that there is the possibility of requesting new features through a form.