Homebase

4,6 (1.077)
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Planificación de personal gratuita, seguimiento del tiempo y más.

Calificación general

4,6 /5
(1.077)
Relación calidad-precio
4,6/5
Funcionalidades
4,5/5
Facilidad de uso
4,6/5
Asistencia al cliente
4,5/5

93%
de los usuarios recomienda esta aplicación
Ordenar por

1077 opiniones

Mariel
Calificación general
  • Sector: Energías renovables y medio ambiente
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Solución de ahorro de tiempo para la gestión de la fuerza laboral por hora

Revisado el 17/4/2023

Después de haber probado otras alternativas, encontré que Homebase se destaca en términos de...

Después de haber probado otras alternativas, encontré que Homebase se destaca en términos de facilidad de uso y conjunto de funciones.

Puntos a favor

Homebase ha cambiado las reglas del juego para mi pequeña empresa. La función de programación de empleados es intuitiva y fácil de usar, lo que me ahorra incontables horas cada mes.

Desventajas

El precio podría ser más flexible, ya que las empresas más pequeñas pueden encontrarlo un poco costoso.

Julia
Calificación general
  • Sector: Relaciones públicas y comunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Buena planificación del personal y sus timings

Revisado el 30/3/2023

Puntos a favor

Buena comunicación entre empleados y la empresa

Desventajas

No encuentro puntos negativos a destacar

Maria del mar
Calificación general
  • Sector: Recursos Humanos
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Excelente app para tu día a día

Revisado el 20/12/2022

Utilizo Homebase diariamente, ya que esta herramienta me proporciona poder planificar a mi personal...

Utilizo Homebase diariamente, ya que esta herramienta me proporciona poder planificar a mi personal de manera rápida y sencilla, automatizando y agilizando el seguimiento que tenemos con nuestros empleados.Esta app la utilizan también los trabajadores para que puedan dejar registrado sus horarios y las horas realizadas mensualmente, para poder gestionar después sus nóminas.

Puntos a favor

Lo que más me gustas de Homebase, es como me agiliza mi trabajo con la planificación del personal de mi empresa. Esta app proporciona tanto calendarios de equipos, como previsiones de presupuesto.

Desventajas

Realmente, me gusta todo de esta app, por añadir una desventaja, sería que tiene un coste por su servicio, pero es bastante asequible en comparación con otras app que gestionan las mismas funciones.

Yefrin
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Excelente Programa!!!

Revisado el 21/2/2021

Puntos a favor

Este programa es excelente, lo recomiendo sin duda!!!

Desventajas

Es un programa de mucha importancia para el manejo y desarrollo de pequeños negocios

Kamyar
Kamyar
Calificación general
  • Sector: Aerolíneas/aviación
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Employee Scheduling and Time management made easy

Revisado el 9/11/2023

Puntos a favor

I have used Homebase for employee scheduling and time tracking for 2 years. It has made the job of keeping track of employee availability, leave of absence, and labor so much easier. So I spend more time on the development of other areas of my work.

Desventajas

Honestly, all the features that I would want are supported by Homebase on different product packages.

Jennifer
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Homebase is one of the best business tools we have

Revisado el 24/7/2024

Having scheduling, time tracking, payroll, tax filing, workers comp insurance and audits all in one...

Having scheduling, time tracking, payroll, tax filing, workers comp insurance and audits all in one place is a lifesaver.

Puntos a favor

It's been a valuable tool for being able to use historical sales data to decide how many employees to schedule on any given day. It helps me budget wages accurately.

Desventajas

Some functionality is clunky with too many steps, occasionally we have problems with the time clock, geolocation doesn't work.

Sussanna
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Scheduling perfect for our little flower shop

Revisado el 6/12/2024

It has been great. Able to keep track of applications, vacation and overtime.

It has been great. Able to keep track of applications, vacation and overtime.

Puntos a favor

Homebase is very easy to use. Homebase keeps track of requested days off, breaks, and overtime. Able to keep track of applications. Homebase has made my life much easier.

Desventajas

Hmm, Not much. Works pretty well. It is overall pretty great.

Luis
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

The regular Home Base

Revisado el 4/11/2024

It was a regular experience, I was most of the time using it to track clock in and clock out times.

It was a regular experience, I was most of the time using it to track clock in and clock out times.

Puntos a favor

I liked that it allows people to take cash advances from their next payments.

Desventajas

I didn’t like that the cash advances were only available for USA banks.

Tom
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Save time and money. Scheduling & payroll integrated!!

Revisado el 30/10/2024

10 out of 10. I'm the owner, i love it. my manager loves it.

10 out of 10. I'm the owner, i love it. my manager loves it.

Puntos a favor

Integrating time cards/house with payroll. best customer service for anyone who provide scheduling and payroll.

Desventajas

Don't know..i dont fully understand all the different plans.

Alternativas consideradas

When I Work

Razones para cambiar a Homebase

better price, better customer service. payroll
Rebekah
Calificación general
  • Sector: Agricultura
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Homebase is intuitive and organized.

Revisado el 21/5/2024

I have been using Homebase for a year or two. I tried cutting expenses and using Jobber but it was...

I have been using Homebase for a year or two. I tried cutting expenses and using Jobber but it was much more work. I use Homebase to let the employees know when they are expected in and when they should clock out by. Because we are on the road it is only estimated. Homebase lets me put in a shift/run and Jobber gives them the program ordered. It’s like Homebase is an outline and Jobber is the report.

Puntos a favor

1. Easy to use. 2. Calculates estimated hours. 3. Easy to move things around.
4. Posts easy. 5. Time clock. 6. Time sheets. 7. Record keeping

Desventajas

New Update with light markings and no lines. Makes me feel like I’m blind feeling my way around hoping to find the right button. Dark mode might make it better but I like to make it bolder.

Alternativas consideradas

Jobber

Razones para cambiar a Homebase

Jobber has a schedule issue. It has many hoops to go through to get a “run” or shift together. It does a good job with the customer end but not the employee end. I need to tell the employee when to come into work to prepare for the “job”. I can’t leave that up to the employee. If I screw up then it’s on me but I’d rather not leave that up to the employee to screw up.
Gabriela
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Love! - Just occ app crashes

Revisado el 15/11/2024

Loved homebase for group communication, as we needed to keep everyone informed.

Loved homebase for group communication, as we needed to keep everyone informed.

Puntos a favor

Scheduling and posting jobs was very easy!

Desventajas

Sometimes the app wouldn't show that someone had privately messaged - group chats always showed up though so it was a bit odd

Alternativas consideradas

Breezy

Razones para cambiar a Homebase

We knew someone else who was using homebase (another local business) so we decided to give it a shot
Mike
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Great Scheduling Tool

Revisado el 16/12/2024

Puntos a favor

Scheduling features and publishing schedules

Desventajas

The reporting is lackluster for HR compliance issues

jacobo
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Homebase: a great tool

Revisado el 13/1/2025

easy to use, great reports and good support. Happy to use it

easy to use, great reports and good support. Happy to use it

Puntos a favor

It is a great App. It is helping us to keep track of our employees working time. It is easy to manage. Thanks Homebase team!

Desventajas

I can not review information from previous months on the free account

Andre
Calificación general
  • Sector: Producción audiovisual
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great low to no cost solution for scheduling

Revisado el 16/1/2025

Puntos a favor

Easy to use and simple to set up. No cost works great

Desventajas

No cost version is limited and doesn't have some important features but I understand it's a stripped down version of the paid version

Jeremy
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Nimble and robust scheduling and payroll app

Revisado el 7/5/2024

Its a well integrated software for scheduling and time clock monitoring as well as payroll...

Its a well integrated software for scheduling and time clock monitoring as well as payroll functionality. It has some unfortunate quirks, but none that outweigh the benefits of the app.

Puntos a favor

Its very intuitive and easy to navigate. Online connectivity makes it easy for multiple managers to use it for specific roles.

Desventajas

Homebase "updated" their online scheduling and now its more cumbersome to use - multiple refreshes are necessary to keep up with changes (its frustrating)

Alternativas consideradas

Square Point of Sale

Razones para elegir Homebase

Cost and hardware upgrades made it logical to add to our clover system

Razones para cambiar a Homebase

Cost, and ease of use also multipurpose connection with the clover system
Crystal
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Everyone loves Homebase

Revisado el 9/11/2023

Puntos a favor

User friendly, highly functional, efficient and effective mobile platform, great customer service!

I've never had an HR or work app that employees and management unequivocally love ... but Homebase hits the mark for everyone!

Desventajas

Homebase costs us more overall than any other products we've used but it's worth the money.

The "time off" tracking functionality is really basic and not as robust as I wish it was.

Sujal
Calificación general
  • Sector: Investigación
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Student Review of Homebase

Revisado el 30/9/2024

My overall experience with Homebase has been outstanding. It has streamlined our operations and...

My overall experience with Homebase has been outstanding. It has streamlined our operations and boosted team productivity significantly.

Puntos a favor

I absolutely love how Homebase simplifies scheduling and time tracking. The intuitive interface makes it easy to manage my team's shifts and communicate effectively.

Desventajas

Sometimes the mobile app can be a bit slow or glitchy, which can be frustrating when I'm on the go. I also wish there were more customization options for reports.

Harris
Calificación general
  • Sector: Empleo y contratación
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Undeniable benefits of Homebase

Revisado el 1/7/2024

Homebase plays a vital role in ensuring smooth and efficient running of businesses by improving...

Homebase plays a vital role in ensuring smooth and efficient running of businesses by improving visibility and communication around scheduling process reducing frustrations and increasing productivity.

Puntos a favor

Honestly, streamlining the process of scheduling of employees was my major challenge as a newbie. With time and the help of Homebase software, I have made this one of my pillars in building a popular business in the market with the increasing need for a more efficient way to schedule employees. It simplifies the process and lets you handle all your scheduling needs in one place. It also helps in improving visibility when it comes to staffing by replacing traditional methods which were notoriously inefficient.

Desventajas

In project management, I have realized that it is hard to see the available members for optimization of team's utilization. Otherwise, I like the tool.

Andrea
Calificación general
  • Sector: Petróleo y energía
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Meticulous evaluation based on key factors

Revisado el 17/6/2024

Streamlining administrative tasks with great customization.

Streamlining administrative tasks with great customization.

Puntos a favor

There is overall cost benefits ratio to ensure affordability without compromising on quality. Provides a curated list of insights which are key to growth. It is easy to use and implement.

Desventajas

I didn't notice any negatives with the tool. Everything is as expected. The ease of use and available features are worth appreciating.

Susan
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great and sooo perfect for what we need

Revisado el 12/10/2024

great. customer service could be better when you have an issue

great. customer service could be better when you have an issue

Puntos a favor

well organized, simple to use and understand

Desventajas

would like to do more on the phone app.. see when they were first added to HB

also easer solutions when folks have been on it before and need to sign up again working for us

Caitlin
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Helpful & Easy to Use

Revisado el 23/10/2024

Has been positive, easy to use and have not had many issues

Has been positive, easy to use and have not had many issues

Puntos a favor

Relatively easy to use, color coded which is helpful

Desventajas

When you change an employee's shift dept for that day it does not change the color for you.

Maria
Calificación general
  • Sector: Restaurantes
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Wouldn't change it for anything

Revisado el 8/11/2024

I use it everyday at work and for other employess as well, as a restaurant manager. I completely...

I use it everyday at work and for other employess as well, as a restaurant manager. I completely rely on it

Puntos a favor

Get schedule and my hours at work, either on site or on my phone

Desventajas

I'm fine with it. Nothing I would change, really

Ketina
Calificación general
  • Sector: Cuidado de la salud mental
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Scheduling that Works

Revisado el 29/10/2024

I really love it. It simplified my work scheduling and employee time clock.

I really love it. It simplified my work scheduling and employee time clock.

Puntos a favor

The scheduling and the timeclock feature.

Desventajas

The shift reminders can be a lot somedays, but I am not sure if I turned that feature off or if it went away. It is no longer a problem.

Bryan
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Good options but struggles at times

Revisado el 28/3/2024

Puntos a favor

We have used Homebase for our needs for the last 7 years. There are many features that are nice that we use. The timeclock is the main feature that we use as it allows our team members to clock in and out right from their phones. It also give them how many hours they have worked and how much pay they have made.

Desventajas

The message and schedule feature is hard. The Message feature constantly stops working so our team members dont get the notifications. Also trying to schedule for a month at a time is very hard and it could be easier. I have asked that they make it easier but nothing has changed.

Daniel
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la opinión

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Homebase is our Ace

Revisado el 9/10/2024

Homebase is perfect for our Small Business use; allowing our team to notify, communicate and...

Homebase is perfect for our Small Business use; allowing our team to notify, communicate and recognize. Homebase keeps us structured and on task. It informs us professionally & personally with our everyday responsibilities.

Puntos a favor

Homebase utilizes NOTIFICATIONS for structure, time management & planning purposes. Very helpful !!

Desventajas

I have not come across any CONS with Homebase