Talkspirit

Plataforma de gestión de redes sociales para empresas y comunicación

Calificación general

4,8 /5
(135)
Relación calidad-precio
4,6/5
Funcionalidades
4,6/5
Facilidad de uso
4,8/5
Asistencia al cliente
4,8/5

100%
de los usuarios recomienda esta aplicación
Ordenar por

135 opiniones

Fanny
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Intuitive product that honors collaboration by facilitating information sharing.

Revisado el 14/6/2017

A better collaboration, adapted tools for each shared element.

A better collaboration, adapted tools for each shared element.

Puntos a favor

The central timeline seems to me to be the most interesting tool of this product. It allows sharing various elements (files, links, events, questionnaires ..) and visible to all.

Desventajas

Too many notifications for my taste, especially on mobile, but the latest updates have helped mitigate and better manage them.

Respuesta de Talkspirit

Merci Fanny pour votre appréciation / commentaire. Nous sommes super enthousiastes en lisant ce type de retour. Cela nous donne encore plus de motivation pour faire de talkSpirit la meilleure plateforme de travail pour les organisations.

Thami
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great

Revisado el 14/6/2017

No cons. easy to use. Include all features needed. It helped us creating a better communication...

No cons. easy to use. Include all features needed. It helped us creating a better communication inside the company. We use it to talk about business matters as well as events the company organize to gather all of us.

Puntos a favor

easy to use. Include all features needed. It helped us creating a better communication inside the company. We use it to talk about business matters as well as events the company organize to gather all of us.

Respuesta de Talkspirit

Thanks really much Thami for your appreciation/feedback. We are even more motivated to make talkSpirit the best platform to work better together.

Didier
Calificación general
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

Talkspirit is magic: simple to implement, simple to use.

Revisado el 14/6/2017

Puntos a favor

Ergonomics, ease of implementation, reliability, mobile application. Simplicity of administration, registration via Google.

Desventajas

We can not yet create spaces and sub-spaces of collaboration. It is not possible to archive a folder that is no longer used.

Respuesta de Talkspirit

Merci pour votre commentaire et appréciation. La notion de sous-espace n'existe pas, tous les espaces sont au même niveau et le découpage des groupes associé à une bonne taxonomie doit permettre d'accéder facilement aux différents groupes / sujets. Pour l'archivage des groupes, le point est à l'étude par l'équipe produit.

hauwel
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

my opinion on Talkspirit

Revisado el 23/1/2020

very active in posting messages, I use it every day

very active in posting messages, I use it every day

Puntos a favor

get the information of the life of my company quickly

Desventajas

looking for information already published

Benoit
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Daily

Revisado el 5/2/2019

Talkspirit makes communication easier and improves it!

Talkspirit makes communication easier and improves it!

Puntos a favor

Talkspirit replaces the many targeted emails.

It allows a better management of communications in the company, to have a vision of everything that is done in the company.

Communications are faster and avoid many trips between offices.

Messages are kept to keep track and follow up.

The many groups allow everyone to follow the news about him.

Desventajas

Talkspirit perfectly meets our needs! I have nothing against him.

francois
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

very easy to use & quite fast

Revisado el 10/10/2017

very good internal communication & friendly relationship with colleagues even from other offices in...

very good internal communication & friendly relationship with colleagues even from other offices in other towns.

Puntos a favor

chat & posts the functionality we use the most in our company
possibility to add pictures & links in the posts

Desventajas

new features are often useless, and may slow down the software
For the way we use this software, that's all

Jean-Christophe
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Very good social media for compagny

Revisado el 14/1/2019

Puntos a favor

The graphic interface is very good and user friendly, you can find easily what you want to look for (e.g mobility document). I find easily my administrative document, it avoid me to search for a while or asking to the secretary. I discover new people from my compagny thanks to their involvement. There are a lot of features that I discover that are like traditional social network and I'm sure that I haven't discover all features yet. We can publish the same thing as classic social media (poll, media, document e.g...) so it's good things.

Desventajas

What I would like to improve is the notification. I had commented a post but I didn't get a notification when other people answer after my post or whhen I get like, It would be very good to improve this.

Mojtaba
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Communicating, sharing documents and having an overal overview has never been easier before!

Revisado el 20/7/2017

This software replaces the old-fashioned way of communicating with all of the people both internally...

This software replaces the old-fashioned way of communicating with all of the people both internally and externally. Thanks to talkspirit, there is no more need to use dropbox, sending emails, sharing files etc etc.

Puntos a favor

The ease of use and the amount of features including the numerous integration possibilities with other tools are extraordinary!

Desventajas

Perhaps one tiny thing I could mention is the possibility to delete a chat bar on the right side.

Didier
Calificación general
  • Sector: Consultoría de gestión
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

A very efficient internal social network!

Revisado el 25/9/2018

Puntos a favor

Talkspirit is a User-friendly software, with many high Added-value functionalities

Desventajas

Sometimes not easy to understand which news are already "read" in the news feed

Samuel
Calificación general
  • Sector: Arquitectura y planificación
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Simple operation; Easy settings;

Revisado el 14/6/2017

Puntos a favor

Ergonomic and customizable interface; On-line support service rather reactive; Keyword searches in documents; Rather broad integration choices; Attractive costs

Desventajas

Chat not related to groups; The desktop version does not include automatic opening function when starting up

Respuesta de Talkspirit

Merci Samuel pour votre appréciation. L'alignement du tchat avec les membres d'un groupe est inscrit dans notre roadmap. Idem pour la fonction d'ouverture automatique au démarrage qui est en cours de réalisation en ce moment.

Jonathan
Calificación general
  • Sector: Producción de alimentos
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Talkspirit au centre de l'organisation

Revisado el 7/7/2023

Mon expérience générale est très positive, talkspirit permet de fluidifier les échanges entre les...

Mon expérience générale est très positive, talkspirit permet de fluidifier les échanges entre les différents collaborateurs et services si tentés que chacun joue le jeu. Elle me permet d'alléger ma boite mail et de consacrer un canal de communication par type de profils (Client vs Intra Entreprise)

Puntos a favor

Le tchat est une fonctionnalité intéressante pour se substituer au téléphone et au mail, il suffit de communiquer par ce biais et l'équipe est au courant et nous apporte une réponse immédiate ou différée. Le logiciel Talkspirit de manière générale permet de réduire le flux de mail en interne, ce qui permet de consacrer "une boite d'entrée pour l'intra et de conserver les boites mails pour l'extérieur"

Desventajas

Les fonctionnalités de publications sont encore à améliorer (statut Lu/Non lu), l'intégration de gestion de tâches type planning de gant avec attribution par membre etc...

Yann
Yann
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Talkspirit : l'essayer c'est l'adopter

Revisado el 23/2/2023

Talkspirit nous permet de faire vivre une communauté d'experts comptables orientés data. Le réseau...

Talkspirit nous permet de faire vivre une communauté d'experts comptables orientés data. Le réseau social donne une continuité aux échanges qui ne se limitent plus aux seules réunions trimestrielles.Les participants peuvent s'entraider facilement.L'outil permet aussi de centraliser les informations utiles sur les évènements, les travaux en cours et l'actualité.

Puntos a favor

Les plus chez Talkspirit sont, selon moi :- la simplicité de l'outil, facile en prendre en main- le fonctionnel et la possibilité de le personnaliser- c'est une solution française- l'accompagnement est top (équipe sympa, réactifs, professionnels, avec de bons conseils)

Desventajas

Je ne vois pas à ce stade de points faibles : chaque fois que nous étions bloqués l'équipe nous a apporté des solutions

Julien
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Continuons comme ça !

Revisado el 25/5/2023

De manière globale, mon utilisation est très positive. J'ai particulièrement apprécié la facilité...

De manière globale, mon utilisation est très positive. J'ai particulièrement apprécié la facilité de communication et de collaboration grâce a la messagerie instantanée et aux appels. Talkspirit nous permet de gérer efficacement nos projets, tâches et fichiers. L'interface est agréable. Malgré qu'il y a certaines fonctionnalités que je ne maîtrise pas encore totalement. Selon moi, une plus grande personnalisation de l'interface pourrait être un ajout intéressant pour mieux différencier les groupes et répondre à nos besoins spécifiques.

Puntos a favor

Ce que j'ai apprécié le plus est la facilité qu'il y a pour communiquer et collaborer efficacement entre nous, grâce aux messages instantanés et aux appels audio/vidéo. Il nous a également permet de gérer des projets et des tâches, ainsi que de stocker et de partager des fichiers entre nous. Je trouve aussi que l'interface est agréable à utiliser.

Desventajas

Je n'ai pas vraiment eut de mauvaise expérience avec Talkspirit donc je ne peut pas vraiment en tenir compte. Cela dit, on a connu parfois des léger ralentissement sans trop comprendre pourquoi et il y toujours des fonctionnalité que je ne maîtrise pas tout à fait. Je pense que ça pourrait être intéressant de pouvoir personnaliser davantage notre interface personnel, ou au sein des groupe afin de mieux les différencier.

Rémi
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Mon avis sur Talkspirit

Revisado el 10/12/2022

Talkspirit permet de communiquer de façon instantanée avec n'importe quelle personne de l'entreprise...

Talkspirit permet de communiquer de façon instantanée avec n'importe quelle personne de l'entreprise où l'on est de manière instantanée ou de l'appeler en visio, de publier des nouveautés dans un fil d'actualités, de stocker des fichiers dans un drive et de partager ce drive avec d'autres collègues, les possibilités sont très intéressantes.

Puntos a favor

J’apprécie fortement le chat(messagerie instantanée) qui est très utilisé dans l'entreprise ou je travaille mais le fil d'actualités est aussi génial car il permet (comme Facebook mais en version pro et interne) de partager des informations ou nouveautés importantes dans l'entreprise où l'on est, de faire des sondages ou de débattre éventuellement sur certains sujets.

Desventajas

Le seul point ou j'aurais quelque chose a redire concerne les thèmes.Car dans l'entreprise ou je suis on utilise ce logiciel tout les jours et personnellement je pense qu'il manque un thème sombre (intégral)

Adrien
Calificación general
  • Sector: Juegos de ordenador
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Talkspirit has become almost indispensable for our association

Revisado el 19/8/2019

Puntos a favor

what is most pleasant about talkspirit is its ease of use. it's very intuitive, we use it every day!

Desventajas

I would not say that I do not like some but the visual aspect could be improved a bit, even though it is already very good

Christophe
Calificación general
  • Sector: Servicios de información
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

So good !

Revisado el 11/1/2019

Puntos a favor

Super support, permanent addition of functionality, ease to use

Desventajas

I have no problem with it. I love talkspirit!

Gabrielle
Calificación general
  • Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

A social network that is easy to set-up, implement and use, with no hidden costs.

Revisado el 19/6/2017

We are only in the implementation phase, so only 3 users so far but we can already see that it will...

We are only in the implementation phase, so only 3 users so far but we can already see that it will make communication between coworkers and project management that much easier!

Puntos a favor

Every feature is available from the main page, it is really easy to use. It makes it that much easier to deploy the system throughout the whole company and have it actually be used by eveyone.

Desventajas

The tagging system takes a minute to get used to, but once you understand the logic behind it it's all good.

Didier
Calificación general
  • Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Simplified Collaboration

Revisado el 10/6/2017

Puntos a favor

We use talkSpirit to replace an intranet realized with google site. It is easy to use, it has made it possible to make actions more interactive, also our communication as well as feedbacks on the projects and obviously the daily life of our company.

Desventajas

No possibility of tagging the people in the photos (as on facebook) We must add the persons in a comment

Respuesta de Talkspirit

Merci / thank you for your appreciation.

Anthony
Calificación general
  • Sector: Seguros
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

I use Talkspirit every day, it is a very useful tool for the employees of the company.

Revisado el 9/10/2017

It is a very good communication tool that makes it possible to keep in touch with all colleagues at...

It is a very good communication tool that makes it possible to keep in touch with all colleagues at any time of the day.

Puntos a favor

Talkspirit is very useful because it makes it easier to communicate with other members of the company. it also allows all members of the company to know what is going on within the company and all the news about the company.

Heidinger
Calificación general
  • Sector: Dispositivos médicos
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Very good website !

Revisado el 17/1/2018

Really easy to use, and dynamic

Really easy to use, and dynamic

Puntos a favor

It s really easy to use. Evrybody can see all the information in few time, and it s less "serious", more than a E-mail.

Desventajas

Sometimes we can miss some important information. Because, with our company, there are too much notifications so we forget some important things.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Sector textil
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Working under Talkspirit

Revisado el 11/12/2018

We were looking for a softwear easy to use by everybody in our company to centralize our communicati...

We were looking for a softwear easy to use by everybody in our company to centralize our communication.

Puntos a favor

It's really user friendly.
For any questions we had an answer within 2 minutes maximum.

Desventajas

Maybe not all the fonctions on the cell phone that are on Windows

Remi
Calificación general
  • Sector: Producción de alimentos
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Efficient and simple

Revisado el 13/6/2019

Communication becomes easy and efficient. The synergie between the subsidiaries of the group

Communication becomes easy and efficient. The synergie between the subsidiaries of the group

Puntos a favor

Allo the functions are centralized on one app

Desventajas

We can’t change something in a file on ligne

Delphine
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

The use of talkspirit is quite intuitive and fluid

Revisado el 14/6/2017

Puntos a favor

The possibility of chatting with other users allows us to communicate more quickly and directly and thus avoids having to contact employees by telephone and disturb them in their work.

Desventajas

It is not possible to make a request to be added on certain groups for which I think there are access restrictions.

Respuesta de Talkspirit

Thanks really much Delphine for your appreciation/feedback. We are even more motivated to make talkSpirit the best platform to work better together.

For private groups, you can request an access with the link "Ask for access". If it's something else, please send us a ticket to hello@

Matthieu
Matthieu
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Really interesting soft

Revisado el 2/11/2018

Puntos a favor

The easiest way to use it and the mobile app

Desventajas

The modularity and the integration with the other tools

Raphaël
Raphaël
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

A very easy-to-use interface for an effetive collaborative solution

Revisado el 7/9/2018

We are using Talkspirit solution to offer our employees a collaborative and social experience...

We are using Talkspirit solution to offer our employees a collaborative and social experience within their work.

Puntos a favor

- user friendly interface
- document sharing within space
- video and tchat integration
- customer support is reactive and express with courtesy

Desventajas

a few editing features are weirdly presented in the UI, so I had to learn how to use it. But it concerns only one or two features, nothing wrong about it.